X
تبلیغات
MVM

MVM

مقايسه دو چيني کوچک کم مصرف

 


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه نوزدهم مهر 1390ساعت 16:38  توسط nima  | 

X33  را بشناسيم

گروه خودرو - ميهمان امروز ستون يک شاسي بلند چيني به نام X33 اMVM است. اين خودرو يکي از برندهاي شرکت چري محسوب مي‌شود، شرکتي که جزو خودروسازان بزرگ چين به شمار مي‌رود و علاقه زيادي نيز به بازار ايران دارد. X33 که تنها شاسي بلند چيني در بازار ايران به شمار مي‌رود، توسط «مديران خودرو» (يکي از شرکت‌هاي توليد کننده محصولات چري در ايران) وارد کشور شده و هم‌اکنون نيز در اين شرکت مونتاژ مي‌شود.

آن طور که در سايت رسمي «مديران خودرو» آمده، اين محصول داراي حجم موتوري 2000 سي‌سي است و به واسطه آن 139 اسب بخار قدرت توليد مي‌کند. X33 همچنين داراي گيربکسي 5 دنده است، که به صورت دستي تعويض مي‌شود. البته قرار است سال آينده مدل اتومات آن نيز وارد بازار کشور شود.
بد نيست بدانيد، پشت فرمان اين خودروي چهار سيلندر مي‌توان سرعت 170 کيلومتر در ساعت را تجربه کرد. با X33 همچنين مي‌توانيد در عرض حدودا 10 ثانيه به شتاب 100 کيلومتر نيز برسيد.
اين خودرو داراي باک بنزيني 57 ليتري است که در هر 100 کيلومتر سيکل شهري، بالاي 11 ليتر بنزين مي‌سوزاند. مصرف سوخت اين شاسي بلند در سيکل اتوبان نيز به 7 ليتر مي‌رسد و در حالت ترکيبي نيز حدود 9 ليتر بنزين را مي‌بلعد.
از تجهيزات ايمني و امکانات رفاهي اين خودرو مي‌توان به سيستم ترمز ضد قفل ABS، کيسه ايمني هوا (ايربگ) براي راننده و سرنشين جلو، سيستم ضد سرقت الکتريکي، فرمان هيدروليک، چراغ‌هاي مه‌شکن، سانروف (سقف متحرک) برقي و آينه‌هاي جانبي برقي اشاره کرد. X33 هم‌اکنون با قيمتي معادل 29 ميليون تومان در نمايندگي‌هاي «مديران خودرو» به فروش مي‌رسد، اما قيمت آن در بازار حدود يک ميليون تومان بيشتر است.
+ نوشته شده در  سه شنبه نوزدهم مهر 1390ساعت 16:9  توسط nima  | 

افتخارات چری در سال 2009

 یین تانگ مدیر کل و رییس هیئت مدیره چری اخیراً در مصاحبه اعلام کرد:" حجم و کلاس تولید، همواره به عنوان دو شاخص اندازه گیری کلیدی برای شرکتهای خودروسازی جهانی به حساب می آیند." همچنین در ادامه متذکر شد:" به منظور تحقق همه جانبه پیشرفت در محصولات، فناوری، شبکه ارتباطی و خدمات، شرکت چری باید خود را از یک شرکت تولیدی صرف خودرو به یک شرکت تولید فناوری تبدیل کند." همانطور که 5 افتخار کسب شده توسط شرکت چری در سال 2009 مبین این روند تبدیلی می باشند:

1.جایزه برترین سطح پیشرفت در علوم و فناوری: 9 ژانویه 2009، پلت فرم فناوری خودروهای حافظ محیط زیست و انرژی چری، جایزه برتر پیشرفت فناوری و علوم ملی چین را بخود اختصاص داد. این اولین باری بود که شرکت چری در مراسم جشنواره علوم و فناوری ملی چین شرکت جسته بود، و همچنین اولین بار بود که مسئولان جشنواره، بالاترین مقام فناوری ملی را به یک شرکت خودرو سازی طی 22 سال پیشین اهدا کرده اند که این مهم نشان دهنده تلاشهای چری در شکستن انحصار فنی شرکتهای پیشرفته در زمینه خودرو است.

2. ایجاد برندهای چند گانه تحت کمپانی مادر(multi-brands): 19 مارچ2009، کمپانی چری خودروهای سواری گران قیمت خود را تحت برند Riichو خودروهای تجاری خود را تحت برند Rely روانه بازار کرد؛ همچنین از تاسیس شرکت فروش Qilin خبر داد که مسئول فروش دو برند گرانقیمت چری بحساب می آید. در حالیکه شرکتهای دیگر با کاهش هزینه، توقف تولید و فروش برندهای خود اقدام به کاهش هزینه های خود کرده اند شرکت چری توانسته است با ساختار برندهای چندگانه خود و جهش سطح کیفی محصولاتش، جایگاهی را در میان خودروسزان مطرح جهانی بدست آورد.

3.عملکرد فوق العاده در نمایشگاه بین المللی شانگ های: 20 آپریل 2009، در سیزدهمین دوره این نمایشگاه، چری از 23 مدل جدید خود پرده برداری کرد و آخرین دست آورد های خود را در زمینه تشکیل برند، تحقیقات فناوری، توسعه مدلهای خود و استفاده از انرژی های جدید به معرض عموم گذاشت.

4. کسب افتخار در شصتمین سالگرد جمهوری خلق چین: اول اکتبر 2009، در خلال جشن شصتمین سالگرد روز ملی چین، چری به عنوان تنها نماینده خودروسازی داخلی چین وG5 چری بعنوان تنها خودرو، به نمایندگی از خودروسازان چینی مورد قبول دولتمردان و عموم مردم چین قرار گرفت، و به عنوان سمبلی از دستاوردهای صنعت چین در 10 سال گذاشته چه در چین و چه در تمامی دنیا، در این مراسم شرکت جست.

5.خلق عصری جدید برای صنعت خودروی چین در پیست نوربرگ رینگ: سیزده اکتبر 2009 به وقت محلی آلمان، در پیست  شمالی88 ساله نوربرگ رینگ که به "حلقه حقیقت" و یا "جهنم سبز" معروف است، مدل G5 چری نام صنعت خودرو سازی چین را در جهان با ثبت زمان فوق العاده 8’56” ثبت کرد. با انتخاب سختترین پیست جهان که توسط  دیگر خودرو سازان برای به چالش کشیدن بهترین محصولات خود نیز مورد استفاده قرار می گیرد، بدون شک شرکت چری عزم و جواه طلبی خود را در عرصه بین اللملی و فناوری برتر نشان داده است.

چری در طول 10 سال حیات خود پیشرفتهای چشمگیری را به خود می بیند و انتظار می رود این خودروساز چینی در سال 2010 به بلوغ بیشتری رسیده و توانایی های بیشتری از خود را به جهانیان ارئه کند.    

به نقل از مجله دنياي خودرو - 29 بهمن 88

 

 

شاسی بلند چینی در بازار آمریکای جنوبی

  

شاسی بلند چینی در بازار آمریکای جنوبی کشور برزیل نیز همچون ایران در زمره کشورهای در حال توسعه قرار دارد اما این کشور در سالهای اخیر و با بهره گیری از همکاری و فناوری شرکتهای بزرگ خودروسازی جهان نظیر جنرال موتورز، فیات، فلکس واگن و ...  توانسته است جایگاه مناسبی را در صنعت خودروی جهان نصیب خود کند؛ بطوریکه بر اساس آمارهای اخیر در صنعت خودرو، برزیل از لحاظ تولید خودرو با تولید سالیانه 3.2 میلیون دستگاه از انواع خودروها در جایگاه ششم جهان قرار گرفته است. در این میان شرکت چری که بزرگترین خودروساز داخلی چین محسوب می شود در راستای سیاستهای توسعه بازار خود، اقدام به صادرات خودرو به آمریکای جنوبی و بالاخص کشور برزیل کرده است.  

همانطور که چین تبدیل به اولین بازار خودروی جهان شده است و چری توانست به عنوان خودروسازی چینی در این بازار رقابتی جایگاهی برای خود بدست آورد، حال با اعتماد به نفسی بیشتر اقدام به توسعه بازارهای خود در بازارهای رقابتی سایر کشورها نیز کرده است.

  اولین محصول شرکت چری برای ورود به بازار برزیل خودروی شاسی بلند تیگو می باشد که زمزمه هایی از ورود این خودرو به داخل ایران نیز به گوش می رسد. در همین راستا مروری به کارنامه عملکرد این خودرو در برزیل خواهیم کرد.

 اخیراً محصول تیگوی شرکت چری بعنوان بهترین خودروی شاسی بلند سال در راستای معرفی بهترین خودروهای سال توسط مجله  Auto Esporte (یکی از مجلات معتبر خودروی برزیل) اعلام شد. تیگو در مدت زمان کوتاه 4 ماهه حضورش در بازار برزیل توانسته است نظر همگان را به خود جلب کند و همچنان به روند شکستن رکوردهای پیشین خود در فروش ادامه می دهد. با توجه به بازار موفق تیگو در برزیل، چری با اطمینان کامل خود را برای بازار آمریکای جنوبی در سال 2010 آماده میکند. همانطور که ذکر شد این رتبه بندی توسط مجله Auto Esporte ، معتبرترین مجله خودرو در برزیل، انجام می پذیرد.

  این مجله هر ساله در پایان سال با دعوت از کارشناسان و خبرنگاران نخصصی اقدام به رأی گیری برای خودروهای مختلف کرده و پس از معرفی خودروی سال؛ به خودرو برنده مدال افتخار اعطا می کند. شرکت کنندگان در این رأی گیری معتقد بر این بودند که با توجه به حضور نه چندان طولانی، محصول تیگوی شرکت چری توانسته است قابلیت های خود را نشان دهد و با تکیه بر طراحی پویا و جذاب، عملکرد تحسین برانگیز و قیمتی رقابتی، کورس رقابت را در بازار برزیل ببرد. این مهم باعث شد که تیگو بعنوان نامزد بهترین شاسی بلند سال در میان دیگر شاسی بلندهای شرکتهای معتبر خودروسازی جهان قرار گیرد. نامزد شدن در این رأی گیری نشان دهنده جلب اعتماد اهالی صنعت برزیل بوده و در صورت عدم کسب مقام همچنان افتخار بزرگی برای چری محسوب می شود. تیگو اولین خودروی چری در بازار برزیل محسوب می شود و موفقیتهای این خودرو دال بر موفقیت چری در بازار برزیل بعد از بازار اوروگوئه است.

بر اساس آخرین آمارهای چاپ شده،ثبت نام تیگو در سه ماهه چهارم سال 2009 رشد قابل ملاحظه ای داشته و با رقم 500 دستگاه بیش از حد انتظار ظاهر شده است و در ماههای پایانی سال 2009 نیز آمار فروش تیگو نزدیک به 10 مدل پر فروش شده است.

  به نقل از ماهنامه خودروي امروز - اسفند 8

 

 

 

 

 

در مراسم 60 سالگي اقتصاد جمهوري خلق چين، چري موفق به كسب دو جايزه توأمان شد

اخيرا، مراسم گزينش برترين ها ي اقتصادي در جشن 60 سالگي و چهارمين دوره جايزه مردمي مسئوليت اجتماعي در كنگره خلق چين برگزار شد. در اين مراسم چري بعنوان يكي از 60 برند تاثير گذار در ميان 100 برند برتر چين قرار گرفت و آقاي يين تونگ يائو- رييس هيئت مديره و مدير كل چري، لقب يكي از 60 شخصيت تاثير گذار در ميان 100 شخصيت اقتصادي از بدو تاسيس جمهوري 60 ساله خلق چين را از آن خود كرد.

اين مراسم كه با حمايت مالي سايت people's daily online و هفته نامه اقتصاد چين رخ داد ،با توجه به تعداد روز افزون كاربران اينترنتي در اين چند سال اخير مهمترين تعامل موثر بين رسانه هاي سايبر/ چاپي و مردم در اين چند سال اخير محسوب مي شود. اين جايزه نشان دهنده تصديق همه بخشهاي جامعه بطور همه جانبه اي ازتوانايي هاي موسسه تحقيقات و توسعه چري است.

در خلال اين مراسم ، به كرات چري مورد تحسين داوران قرار گرفت. داوران اعتقاد داشتند كه چري با مديريت يين و از ابتداي كارش تا كنون توانست تبديل به يكي از موسسات بزرگ با در اختيار داشتن 4 برند متفاوت تنها ظرف 12 سال شود، با گستردگي محصولات از كلاس خودروهاي ارزان تا خودروهاي لوكس و ظرفيت توليد خودرو و موتور ماشين هر يك به ميزان 650 هزار دستگاه و سيستم انتقال نيرو به ميزان 400 هزار دستگاه و با فروش تجمعي نزديك به 2 ميليون محصول در سال. چري بعنوان موسسه اي با هدف نوآوري در فناوري، در بخش هاي كليدي توسعه و فناوري به پيشرفت هاي اساسي دست يافته است كه شامل پيشرفت هايي در زمينه خودرو، موتور، انتقال نيرو و انرژي هاي جديد مي شود.

+ نوشته شده در  سه شنبه نوزدهم مهر 1390ساعت 16:1  توسط nima  | 

MVM 530 را بشناسيم

گروه خودرو- امروز يک چيني مهمان اين ستون است مهماني که MVM 530 نام دارد و يکي از برندهاي شرکت چري است که در شرکت مديران خودرو مونتاژ مي‌شود. MVMهاي موجود در بازار از 3 مدل X33 ،530 و 110 تشكيل شده است که البته مدل X33 (شاسي بلند) به‌طور موقت وارد کشور شده و مديران خودرو قصد مونتاژ اين خودرو را در آينده نزديك دارد.

اما مشخصات فني اين خودرو آن طور که در سايت رسمي مديران خودرو آمده از اين قرار است، MVM 530 داراي موتوري با حجم 2000 سي سي است که 139 اسب بخار قدرت توليد مي‌کند. پشت فرمان اين خودرو چهار سيلندر مي‌توان سرعت 185 کيلومتر را تجربه کرد و در عرض حدودا 10 ثانيه به شتاب 100 کيلومتر رسيد. گيربکس 5 سرعته اين خودرو با بهره‌گيري از سيستم کنترل الکترونيکي پيشرفته پنج دنده به سمت جلو و يک دنده به سمت عقب، با توان گشتاوري بالا دارد.همچنين اين خودرو داراي باک بنزين 52 ليتري است که در هر 100 کيلومتر سيکل ترکيبي 1/8 ليتر بنزين مي‌سوزاند.از امکانات ايمني و رفاهي اين خودرو مي‌توان به سيستم ترمز ضد قفل ABS، کيسه ايمني هوا (ايربگ) از نوع SRS براي راننده و سرنشين جلو، سيستم ترمز ديسکي براي چرخ‌هاي جلو و چرخ‌هاي عقب، سيستم ضدسرقت الکتريکي و آينه‌هاي جانبي برقي اشاره کرد.قيمت اين خودرو در نمايندگي‌ها 20 ميليون تومان است

 

+ نوشته شده در  سه شنبه نوزدهم مهر 1390ساعت 15:41  توسط nima  | 

مشخصات و امکانات خودرو

+ نوشته شده در  سه شنبه نوزدهم مهر 1390ساعت 14:7  توسط nima  | 

اطلاعات سودمند

اطلاعات سودمند

مرحله‌ي آب ‌‌بندي

مقررات ويژه عملكردي براي خودروي MVM110 جديد شما وجود ندارد اما رعايت برخي معيارهاي حفاظتي در دوره‌ي اوليه‌ي آب‌بندي موتور ضروري است تا بتوانيد كاركرد پذيرفتني و اقتصادي خودرو را بهبود بخشيد و عمر موتور آن را طولاني كنيد.

هرگز موتور را در دور بالا در دنده‌ي خلاص قرار ندهيد؛

از بكارگيري ترمز شديد خودداري كنيد مگر اينكه واقعاً حالت اضطراري باشد؛

از فشار دادن پدال گاز هنگام استارت اجتناب ورزيد؛

موتور براي گرم شدن پس از استارت، به مدتي زمان نياز دارد؛

از يدك كشيدن ساير خودروها احتراز كنيد؛

از هرگونه عمليات خطرناكي همچون شتاب ناگهاني و سرعت‌هاي بالا به مدت طولاني خودداري كنيد. اين كار نه فقط به موتور آسيب مي‌رساند، بلكه مصرف سوخت و روغن را افزايش مي‌دهد و حتي به اجزاي متشكله‌ي موتور صدمه مي‌زند و هنگام رانندگي با دنده يك حتماً مواظب باشيد كه پدال گاز را تا آخر پايين نبريد.

 

پيش از ورود به داخل خودرو

بازديد نماييد آيا فشار باد لاستيك‌ها طبيعي است؛

بازديد نماييد آيا همه‌ي چراغ‌هاي خودرو سالم هستند؛

نگاه كنيد آيا مانعي پشت‌سر خودرو وجود ندارد؛

كنترل كنيد آيا سطح روغن موتور و ساير مايع‌ها در حد استاندارد قرار دارند.

 

پيش از رانندگي

اطمينان حاصل كنيد كه با شرايط و تجهيزات خودرو كاملاً آشنا شده‌ايد و مي‌دانيد چگونه آن‌ها را به صورت ايمن به كار اندازيد.

وضعيت صندلي را تنظيم كنيد؛

مطمئن شويد كه همه‌ي سرنشينان خودرو كمربند ايمني خود را بسته‌اند؛

زاويه‌ي آينه‌هاي داخلي و خارجي خودرو را تنظيم كنيد؛

هنگام چرخاندن سوئيچ موتور به وضعيت «اا» مطمئن شويد چراغ‌هاي هشداردهنده پس از تشخيص اتوماتيكي، خاموش شده‌اند

 

قفل ها

شما مي‌توانيد درب جلويي را از خارج با كليد باز و بسته كنيد. براي باز كردن درب كليد را برخلاف حركت عقربه‌اي ساعت بگردانيد و براي بستن آن در جهت حركت عقربه‌هاي ساعت (راست گرد) بچرخانيد

 

قفل ايمني كودكان

در هر يك از درهاي عقبي خودرو قفل ايمني كودكان نصب شده است كه سرنشينان عقب خودرو به ويژه كودكان را از باز كردن، غير منتظره‌ي در با كشيدن دستگيره‌ي داخلي، باز مي‌دارد.

خار فلزي زير قفل هر دو در عقب را به سمت پايين فشار دهيد و بدين ترتيب امكان باز كردن در از داخل از بين مي‌رود. دستگيره هم قفل مي‌شود. البته اين موقعي است كه قفل ايمني كودكان قفل شده باشد، لذا دستگيره‌ي داخلي نمي‌تواند در را باز كند

 

نحوه استفاده از ريموت كنترل

سيستم باز و بسته نمودن درب‌ها بدون كليد مي‌تواند از فاصله‌ي شش متري به وسيله‌ي حس‌گر قفل خودرو عمل كند. LBD موجود در حس‌گر روشن مي‌شود تا نشان دهد كه حس‌گر فعال است.

دكمه قفل: همه‌ي درها را قفل كنيد. وقتي چراغ خطر سه بار چشمك زد، سيستم ضد سرقت فعال شده است.

دكمه‌ي باز كردن: همه‌ي درها را باز مي‌كند. هنگامي كه چراغ هشدار خطر دو بار چشمك بزند، سيستم ضد سرقت بسته شده است.

 

فعال كردن قفل درب‌ها و حالت ضد سرقت

همه‌ي شيشه‌ها را ببنديد؛

سوئيچ موتور را در وضعيت B بچرخانيد و سپس كليد را بيرون بكشيد؛

همه‌ي سرنشينان را از خودرو خارج كنيد.

همه‌ي درها، درب موتور و درِ صندوق عقب را ببنديد.

دكمه‌ي قفل روي حس‌گر را به طرف پايين فشار دهيد تا همه‌ي درها قفل شوند.

اين خودروها به سيستم شيشه‌ي برقي مجهز شده است كه به صورت اتوماتيك همه‌ي شيشه‌ها را بالا مي‌برد و در همان حال چراغ هشدار خطر سه بار چشمك مي‌زند و سيستم ضد سرقت فعال مي‌شود.

اگر سوئيچ موتور در وضعيت «اا» قرار گيرد، ضد سرقت كار نخواهد كرد اما عملكرد قفل كردن همچنان به صورت عادي اجرا مي‌شود

 

باز كردن قفل در حالت ضد سرقت

دكمه‌ي باز كردن را روي حس‌گر فشار دهيد تا همه‌ي درها باز شوند و در همان حال لامپ‌هاي هشدار خطر دو بار چشمك بزنند، از حالت ضد سرقت خارج مي‌شود.

وضعيت‌هاي عادي: چنانچه خللي يا نقصي وجود نداشته باشد، چراغ هشدار خطر دو بار چشمك خواهد زد و فاصله‌ي ميان هر چشمكي پنج دهم ثانيه است

 

سوئيچ شيشه برقي

هنگامي كه سوئيچ موتور در وضعيت «اا» قرار مي‌گيرد، شيشه‌ي برقي از طريق دكمه روي دستگيره‌ي داخلي عمل مي‌كند. بالاي دكمه را به طرف پايين فشار دهيد، شيشه پنجره‌ها پايين خواهد آمد. زماني كه دكمه را به طرف بالا بكشيد، شيشه‌هاي پنجره‌ها بالا مي‌آيد. موقعي كه شيشه‌ها به وضعيت دلخواه رسيدند، دكمه را رها كنيد

 

معيارهاي احتياطي كمربند ايمني

براي حفاظت از سرنشين، همه‌ي سرنشينان بايد كمربند ايمني را در طول رانندگي به طور صحيحي به كار گيرند. يك عدد كمربند ايمني فقط براي يك شخص است و كودكان زير شش سال نمي‌توانند از كمرند ايمني استفاده كنند و شما بايد صندلي مناسب يا تشك كمكي براي كودك‌تان تدارك ببينيد.

هنگام لزوم استفاده از كمربند ايمني، لطفاً از آن استفاده كنيد و از سيستم حفاظتي آن و حفاظت كودك با شيوه‌اي صحيح بهره جوييد تا آسيب وارد به افراد در حين تصادف يا توقف ناگهاني را به حداقل برسانيد

 

سيستم محافظ كودكان

هنگام آوردن نوزادان و يا كودكان به خودر، اطمينان حاصل كنيد كه از سيستم محافظ مناسب استفاده مي‌كنيد.

سيستم محافظ كودكان بايد به گونه‌اي روي صندلي نصب شود كه مناسب قد و وزن كودك باشد.

آمار نشان مي‌دهد سيستم محافظ مناسب كودكان در صورت قرار دادن آن در صندلي عقب، ايمني بيشتري را از صندلي جلو فراهم مي‌كند

 

نحوه‌ي استفاده از كمربند ايمني

كمربند را از جمع‌كننده‌ي آن بيرون بكشيد و به بدن‌تان ببنديد و مطمئن شويد كه پيچ نخورده باشد و آن را در مغزي و در حلقه سگك فرو كنيد

اگر مي‌خواهيد كمربند را باز كنيد كافي است كه دكمه قرمز رنگ روي مادگي را فشار دهيد، كمربند به طور خودكار جمع مي‌شود

 

رابط كمربند ايمني

رابط كمربند ايمني در وسط صندلي عقب نصب شده است. زبانه‌ي فلزي آن را در مادگي داخل كنيد تا قفل شود. اگر مي‌خواهيد كمربند صندلي را بيرون بكشيد، كافي است زبانه‌ي فلزي را با زاويه‌ي 90 درجه نسبت به تسمه نگه داريد و سپس تسمه را بكشيد. اگر مي‌خواهيد كمربند را كوتاه كنيد انتهاي آزاد تسمه را از زبانه دور كنيد و بكشيد، سپس گيره‌ي تسمه را بكشيد تا خلاصي آن را بگيريد تسمه را روي پا و در پايين و اطراف لگن محكم كنيد.

براي جمع كردن تسمه دكمه‌ي قرمز روي مادگي را فشار دهيد. زبانه و مادگي كمربند وسط صندلي عقب با علامت «Center» مشخص شده است. پيش از استفاده از كمربند، اين علامت را كنترل كنيد. زبانه‌ي كمربند وسط صندلي عقب فقط داخل مادگي كمربند وسط جا مي‌رود

 

كيسه‌ي هوا

كيسه‌ي هوا مي‌تواند حفاظ بيشتري را براي راننده و سرنشين صندلي جلو هنگام تصادف ايجاد كند و از مجروح شدن سر و سينه آنان جلوگيري به عمل آورد.

هنگام بروز تصادف شديد در روبرو يا در طيف 30 درجه‌اي از جلو، كيسه هوا شارژ مي‌شود و باد مي‌كند، در اين حال ممكن است صداي نسبتاً بلندي شنيده شود و دود كمي كه بي‌خطر است، با آن همراه شود.

هيچ سيستم ايمني وجود ندارد كه بتواند در يك تصادف شديد حفاظت صد در صدي فراهم كند. شما نمي‌توانيد فقط با چشمان غيرمسلح خود قضاوت كنيد كه كيسه هوا در موقع تصادف باد كرد يا خير. در برخي تصادف‌ها كه كيسه‌‌ي هوا باد نكرده است، خرابي فراوان به بار آمده نشان مي‌دهد كه خودرو توانسته است مقدار زيادي از انرژي جهشي را به خود جذب كند. بنابراين، ديگر نيازي به كيسه‌ هوا نبوده است. در تصادف‌هاي شديد

 

كپسول كيسه‌ي هوا

كيسه‌ي هواي راننده در وسط غربيلك فرمان تعبيه شده است. كيسه‌‌ي هوا پس از تصادف شارژ و باد مي‌شود. كيسه‌ي هوا با سرعت و قدرت فراوان باد مي‌كند. بنابراين، بسيار مهم است كه وضعيت صندلي و پشت‌سري راننده به طرز مناسبي تنظيم شده باشند. صندلي را به گونه‌اي تنظيم كنيد كه دست‌هاي راننده بتواند به راحتي با غربيلك فرمان تماس داشته باشد

 

+ نوشته شده در  سه شنبه نوزدهم مهر 1390ساعت 11:22  توسط nima  | 

عکس

+ نوشته شده در  دوشنبه هجدهم مهر 1390ساعت 18:35  توسط nima  | 

+ نوشته شده در  دوشنبه هجدهم مهر 1390ساعت 18:4  توسط nima  |